09.02.2024 | 11:56

У Києві говорили про  розвиток підсилення професійної освіти та покращення працевлаштування вразливих груп населення.

9 лютого представники Міністерства економіки, Міністерства освіти та науки та Державної служби зайнятості напрацьовували стратегію того, як державні інституції можуть допомогти українцям, які опинились на ринку праці, отримати покроковий план до успішного працевлаштування через навчання та отримання нової професії. 

ГО «Український професійний розвиток» організувала цей захід  у в рамках проєкту «Підсилення професійної освіти для рівності: навчання викладачів та кар’єрних радників для роботи з вразливими групами».  Цей проєкт є частиною програми «Професійна освіта в Україні/Skills4Recovery», яка реалізується Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Федерального Уряду Німеччини. 

“Проєкт створить покроковий план, як люди можуть обрати нову професію, яке навчання вони можуть отримати, яку підтримку від держави, а, головне - яку роботу вони знайдуть. Тобто, всі компоненти мають бути пов’язані - ринок праці, здібності та професійний досвід людини, і майбутнє, в якому ця людина отримує достойну роботу” - розповідає Ірина Фоменко, голова правління ГО “Український професійний розвиток” .

Для того, щоб обговорити програму та напрацювати теми, за якими проєкт навчатиме фахівців професійно-технічних навчальних закладів та  центрів професійної-технічної освіти  Державної служби зайнятості, зібрались представники Міністерства економіки, Міністерства освіти та науки, а також Державної служби зайнятості. 

“Дуже важливо, щоб робочі місця і професійні можливості були створені зараз саме для жінок, бо  кількість жінок, які стоять на обліку в центрах зайнятості, іноді сягає 80%”- ділиться заступник директора Державного центру зайнятості Денис Олійник. 

На Сесії стратегічного бачення разом напрацювали головні теми:  

  1. Новий управлінець у профтехосвіті: яким ми його бачимо.  
  2. Яке викладання та практична підготовка в ЗПТО слугуватиме відбудові.  
  3. Актуальні цільові аудиторії профтехосвіти: що ми маємо враховувати, а чого уникати. 
  4. Збагачення психологічної стійкості того, хто вчиться, і того, хто вчить.  
  5. Як залучати людей до фаху, що відлякує людей від цього та чому профтехосвіта — база відновлення країни.  

Проєкт «Підсилення професійної освіти для рівності» діятиме у 6 регіонах: Дніпропетровській, Полтавській, Київській, Вінницькій, Чернівецькій та Львівській областях. Далі будуть проведені вебінари для 260 педагогічних працівників з 20 ПТНЗ, 190 працівників ЦПТО ДСЗ, 90 менеджерів ЗПТО.

“Цей проєкт ми реалізуємо разом з Програмою «Професійна освіта в Україні/Skills4Recovery». Він важливий для того, щоб людина,  яка втратила роботу, яка опинилась на ринку праці, чітко розуміла яких навичок їй не вистачає, і що ми через підсилення державних інституцій можемо зробити для того, щоб допомогти їй адаптуватися і інтегруватися” - розповідає Марина Ладиженська, керівниця проєктів і програм ГО "Український професійний розвиток.