Шановні роботодавці!
Державна служба зайнятості пропонує Вам партнерство і взаємовигідну співпрацю та запрошує скористатися комплексом послуг:
Законом України від 21 вересня 2022 року № 2622-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці» запроваджено нові компенсаторні механізми працевлаштування зареєстрованих безробітних, а саме:
Компенсація ЄВ
- В розмірі єдиного внеску (не більше подвійного розміру мінімального страхового внеску) за працевлаштування не менше ніж на два роки осіб, які:
- мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню та перебувають у статусі зареєстрованого безробітного понад один місяць (набирає чинності з 29.01.2023 року);
перебувають у статусі зареєстрованого безробітного понад шість місяців (набирає чинності з 29.04.2023 року).
2. Суб’єктам малого підприємництва в розмірі єдиного внеску за працевлаштування зареєстрованих безробітних на нові робочі місця не менше ніж на два роки (набирає чинності з 29.01.2023 року).
Загальна тривалість виплати компенсації становить 12 місяців.
Компенсація 50% фактичних витрат на оплату праці (набирає чинності з 29.01.2023 року)
Компенсування 50 відсотків фактичних витрат роботодавцю на оплату праці (але не більше розміру мінімальної заробітної плати) за працевлаштування осіб, які перебувають у статусі зареєстрованого безробітного понад один місяць:
- особи з інвалідністю,
- учасників бойових дій,
- яким до настання права на пенсію за віком залишилося не більше п'яти років.
Загальна тривалість виплати компенсації становить 6 місяців.
Компенсація 50% ЄВ (набирає чинності з 29.01.2023 року)
У разі працевлаштування працівників на нові робочі місця з заробітною платою в розмірі не менше ніж три мінімальні протягом наступних 12 календарних місяців роботодавцю компенсуються фактичні витрати у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску.
Компенсація 50 % мінімальної заробітної плати (набирає чинності з 29.04.2023 року)
Компенсування 50 відсотків мінімальної заробітної плати за працевлаштування безробітних осіб з числа молоді.
Загальна тривалість виплати компенсації становить не більше шести місяців.
Вивчення потреб роботодавця та надання допомоги щодо укомплектування підприємств персоналом
Державна служба зайнятості володіє найбільшою базою вакансій та шукачів роботи в Україні.
Інформація про вільні робочі місця розміщується в електронній базі вакансій Державної служби зайнятості, на стендах, Єдиному порталі вакансій jobportal.dcz.gov.ua та веб-сайті служби зайнятості www.dcz.gov.ua тощо.
Перегляньте відеорезюме шукачів роботи та знайдіть потрібних Вам працівників
Для Вашої зручності та оперативного підбору кандидатів на вакантні посади на каналі YouTube розміщені актуальні відеорезюме шукачів роботи. Не гайте часу, скористайтесь цим сервісом та отримайте перші враження щодо шукача роботи, який можливо стане вашим найкращим працівником.
Професійне навчання безробітних на замовлення роботодавців для конкретних робочих місць у навчальних закладах, Центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості України, безпосередньо на виробництві
З метою вирішення кадрових потреб підприємств, установ та організацій у робочій силі, пропонуємо скористатись такою соціальною послугою служби зайнятості, як професійне навчання безробітних на замовлення роботодавців під конкретні робочі місця.
Професійне навчання організовується державною службою зайнятості у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, Центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості та безпосередньо на виробництві.
Відповідно до сучасних тенденцій розвитку ринку праці професійне навчання безробітних може здійснюватися на замовлення роботодавців як поточного, так і перспективного характеру.
Задоволення потреб роботодавців у тимчасових працівниках (організація громадських та інших робіт тимчасового характеру)
Громадські роботи спрямовані на вирішення питання тимчасової зайнятості та матеріальної підтримки громадян, в період відсутності постійної зайнятості.
Законодавством визначено, що громадські та інші роботи тимчасового характеру можуть тривати до 180 календарних днів. На період участі в громадських та інших роботах тимчасового характеру виплата допомоги по безробіттю призупиняється та поновлюється після припинення участі особи в таких роботах.
Оплата праці проводиться за фактично відпрацьований час із розрахунку мінімальної заробітної плати.
На осіб, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені, зокрема, законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Програма орієнтована на:
- на зареєстрованих безробітних;
- осіб, які перебувають на обліку як такі, що шукають роботу;
-працівників, які втратили частину заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення до 50 відсотків передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції.
Види:
- роботи соціального характеру та спрямування: надання допомоги особам з інвалідністю, похилого віку, родинам учасників АТО, допомога в геріатричних закладах, супровід осіб з інвалідністю тощо;
- роботи екологічного характеру та спрямування: благоустрій населених пунктів, ліквідація наслідків стихійних явищ, впорядкування меморіалів, памятників, кладовищ тощо;
- надання послуг інформаційно-консультаційного характеру при управліннях праці та соціального захисту населення.
Фінансування організації робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.(посилання на постанову КМУ від 20.03.2013 № 175, розміщену на офіційному сайті ВРУ http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/175-2013-п ).
Організація суспільно корисних робіт у період воєнного стану
У разі запровадження воєнного стану військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, можуть, окрім інших заходів правового режиму, запроваджувати трудову повинність для працездатних осіб (стаття 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану) через організацію та проведення суспільно корисних робіт.
Такі роботи спрямовані на здійснення заходів оборонного характеру, а також ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, які виникли в період воєнного стану, та їх наслідків.
Організаторами таких робіт є військове командування спільно з військовими адміністраціями.
Підставою для їх проведення є рішення про запровадження трудової повинності та залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт, в якому зазначається обґрунтування необхідності проведення таких робіт; критерії відбору працівників (вік, професія, спеціальність), орієнтовна чисельність; вид, перелік видів суспільно корисних робіт тощо.
До суспільно корисних робіт можуть бути залучені працездатні особи, у тому числі ті, що не підлягають призову на військову службу, які за віком і станом здоров’я не мають обмежень до роботи в умовах воєнного стану, а саме:
- зареєстровані безробітні та інші незайняті особи, зокрема внутрішньо переміщені;
- працівники функціонуючих в умовах воєнного стану підприємств особи, зайняті в особистому селянському господарстві;
- студенти вищих, учні та слухачі професійно-технічних навчальних закладів;
- особи, які забезпечують себе роботою самостійно
Види робіт затверджено постановою КМУ від 13.07.2011 № 753, зокрема:
- ремонтно-відновлювальні роботи, насамперед роботи, що виконуються на об’єктах забезпечення життєдіяльності
- розбір завалів, розчищення залізничних колій та автомобільних доріг
- будівництво захисних споруд цивільного захисту, швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту та створення найпростіших укриттів, протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення
- організація забезпечення життєдіяльності громадян, що постраждали внаслідок бойових дій тощо.
На осіб, які беруть участь у суспільно корисних роботах, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені, зокрема, законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
На період участі в суспільно корисних роботах виплата допомоги по безробіттю призупиняється та поновлюється після припинення участі особи в таких роботах.
Фінансування робіт здійснюється:
- за рахунок коштів замовника або коштів місцевих держадміністрацій або благодійних внесків чи пожертвувань, або інших джерел, не заборонених законодавством;
- для зареєстрованих безробітних, в тому числі за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття
Оплата праці проводиться за фактично відпрацьований час із розрахунку мінімальної заробітної плати (з 01.10.2022 - 6 700 грн).
Підстава:
- ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» (стаття 8) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19#Text
- Постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 № 753, якою затверджено Порядок залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/753-2011-%D0%BF#Text
Стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць шляхом компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Роботодавці, які працевлаштували на нові робочі місця громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці та яким надано статус безробітного мають право на компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Право на компенсацію також мають роботодавці, які є суб’єктами малого підприємництва та які працевлаштували безробітних на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності строком не менше ніж на два роки за направленням служби зайнятості.
Компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування особи за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. (посилання на постанову КМУ від 15.04.2013 № 347, розміщену на офіційному сайті ВРУ http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/347-2013-п )
Компенсація витрат роботодавця на оплату праці за працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб
Компенсація тривалістю не більше шести календарних місяців надається за умови працевлаштування зареєстрованих безробітних на умовах строкових трудових договорів і збереження гарантій зайнятості таких осіб протягом періоду, що перевищує тривалість виплати у 2 рази.
Компенсація виплачується за кожен непарний місяць роботи протягом року, але не більше ніж за шість календарних місяць в розмірі фактичних витрат на оплату праці, але не вище двох розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом.
Крім того, роботодавець, який працевлаштовує за направленням центру зайнятості безробітного з числа внутрішньо переміщених осіб строком не менш як на 12 місяців, може отримати компенсацію витрат на перепідготовку та підвищення кваліфікації. Сума компенсації встановлюється в межах вартості навчання, але не може перевищувати десятикратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб. (посилання на постанову КМУ від 08.09.2015 № 696, розміщену на офіційному сайті ВРУ http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/696-2015-п ).
Здійснення комплексу спеціальних заходів у ситуації запланованого вивільнення працівників
Одним із основних завдань державної служби зайнятості, визначених Законом України «Про зайнятість населення», є участь у реалізації заходів, спрямованих на запобігання масовому вивільненню працівників, профілактика настання страхових випадків, сприяння мобільності робочої сили та зайнятості населення в регіонах з найвищими показниками безробіття, монофункціональних містах та населених пунктах.
Державна служба зайнятості, з метою збереження трудового потенціалу підприємств, проводить відповідну упереджувальну роботу, спрямовану на:
- залучення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, сторін соціального діалогу до розробки комплексу заходів щодо забезпечення зайнятості працівників, які підлягають вивільненню;
- інформування працівників, в тому числі у форматі виїзних семінарів, щодо послуг державної служби зайнятості, роботи в тій самій чи іншій місцевості за їх професіями, спеціальностями, кваліфікаціями, а у разі їх відсутності - здійснення підбору іншої роботи з урахуванням індивідуальних побажань і суспільних потреб;
- використання механізмів фінансової підтримки підприємств в період тимчасових труднощів, таких як допомога по частковому безробіттю, профілактичні заходи, спрямовані на запобігання настанню страхових випадків;
- проведення засідань спеціальних комісій для вжиття заходів щодо запобігання різкому зростанню безробіття в конкретній місцевості під час масового вивільнення працівників.
У випадку звернення працівників, державна служба зайнятості сприяє розробленню та реалізації спільних із місцевими органами влади заходів оперативного реагування в ситуації можливого масового вивільнення працівників та пошуку альтернативних варіантів забезпечення їх стабільної зайнятості.
Надання допомоги по частковому безробіттю (стаття 47 Закону України «Про зайнятість населення»).
Надається з метою сприяння збереженню зайнятості працівників у разі загрози їх вивільнення, виведення підприємств із стану зупинення (скорочення) виробництва продукції та фінансової підтримки у зв’язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг) з причин економічного, технологічного характеру, виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного або воєнного стану, встановлення карантину.
Допомога по частковому безробіттю надається застрахованим особам (працівникам та фізичним особам - підприємцям) у разі втрати ними частини заробітної плати (доходу) у зв’язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг) з причин:
- економічного,
- технологічного характеру,
- виникнення надзвичайної ситуації,
- введення надзвичайного або воєнного стану,
- встановлення карантину.
Право на таку допомогу мають застраховані особи, за яких (які) протягом останніх шести місяців, що передують місяцю, в якому почалося зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг), що призвело до втрати ними частини заробітної плати (доходу), сплачено (сплатили) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. У разі коли протягом останніх шести місяців до звернення про надання допомоги по частковому безробіттю законодавством надано право окремим роботодавцям або фізичним особам - підприємцям, які є застрахованими особами, не сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, застосовуються попередні 180 календарних днів до такого періоду.
Допомога надається за зверненням роботодавця або фізичної особи - підприємця, яка є застрахованою особою.
Максимальний розмір допомоги не може перевищувати 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом.
Тривалість такої виплати не більш як 180 календарних днів сумарно протягом 36 місяців з дня зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг).
Порядок надання допомоги по частковому безробіттю затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2022 року № 702.
Профілактичні заходи, спрямовані на запобігання настанню страхових випадків
Для упередження негативних наслідків масового вивільнення після отримання від роботодавців форми звітності № 4-ПН «» (посилання на наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.03.2021 № 563, розміщений на офіційному сайті ВРУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0445-21) роботодавці можуть бути залучені до профілактичних заходів, що застосовуються з метою фінансової підтримки роботодавців на період до 6 місяців у період тимчасових труднощів (посилання на постанову правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 29.01.2009 № 94, розміщену на офіційному сайті ВРУ http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0244-09 ).
Інформаційні та консультаційні послуги, пов’язані з впровадженням певних норм законодавства про працю і зайнятість
Спеціалісти служби зайнятості надають консультації з питань додержання норм законодавства про працю і зайнятість, державного соціального страхування на випадок безробіття, у тому числі при вивільненні або звільненні працівників; працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, використання праці іноземців та ін.;
Надання консультацій особам з питань організації та провадження підприємницької діяльності
З метою удосконалення системи інформаційного та консультаційного обслуговування осіб на базі державної служби зайнятості організовується надання безоплатних індивідуальних та групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності із залученням на громадських засадах працівників органів державної влади: Державної служби України з питань праці, Державної регуляторної служби України, Міністерством юстиції України, Державної податкової служби України, Пенсійним фондом України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством оборони України, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (посилання на наказ Мінсоцполітики від 21.02.2013 № 74, розміщений на офіційному сайті ВРУ http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0408-13 ).».